A goal without a plan is just a wish

En zonder strategie zijn KPI’s ook nutteloos. Daarom hebben we binnen Fightclub een sterke afdeling Strategie met overwegend mensen met een A-merk achtergrond, die zich bezig houden met insights, positioneringsstrategie, campagnestrategie en digital strategy. Geen ellelange verhalen maar slimme workshops die rechtstreeks op de essentie afgaan. Duidelijk en overzichtelijk. Want uiteindelijk is strategie niets meer en niets minder dan de kunst van het weglaten.

THE BIGGER PICTURE

Het bepalen van je merkidentiteit in een digitale wereld gaat verder dan enkel het creëren van een visueel beeldmerk. Er zijn zoveel manieren om jouw doelgroep aan je merk te binden dat het belangrijk is om het grotere geheel te bekijken. Hoe wil je dat de doelgroep jouw merkt beleeft? Tegenwoordig kom je niet meer weg met het simpelweg opstellen en uitvoeren van marketingdoelen. We kunnen alleen stellen dat achter elk succesvol merk een duidelijke merkstrategie zit.

KNOWLEDGE WINS

Digitale marketing en technologische innovatie hebben niet alleen invloed op hoe jij jezelf als merk uitdrukt, maar ook op de richting die we van tevoren bepalen. Door samen te werken met een full service agency kan dat elke richting zijn. Wij hebben alle oplossingen onder één dak en dat geeft jou niet alleen een enorme voorsprong op de concurrentie, het scheelt ook heel wat tijd, gedoe en energie. Welke strategie je ook kiest, Fightclub heeft het talent, de expertise, de kennis en het enthousiasme aan boord om elk plan – klein of groot – intern uit te voeren. We hebben dus niet alleen de capaciteit om out-of-the-box te denken, we doen het ook.

FIGHTCLUB PROCES

Een scherp gedefinieerde en goed uitgevoerde merkstrategie heeft effect op alle aspecten van een bedrijf. Het vormt de grondslag voor het bredere marketingplan, zowel doelgericht als bereikbaar. Daarom werken we er altijd naartoe dat jouw merkstrategie zich ook daadwerkelijk ontwikkelt van theorie tot een gevestigde merkidentiteit. Het proces begint dan ook met een analyse die de uitdaging definieert. Inzicht in het bedrijf en de markt is nodig om een solide basis te vormen. Dit volgen we op door een helder plan op te stellen dat je helpt om die uitdaging het hoofd te bieden. Eerst moet het probleem helder zijn, voordat we de belangrijkste acties uitzetten om met succes een sterke merkidentiteit te bepalen.

WINNING STRATEGY CASES

Jupiler wins
Big

KLM wins
in Belgium

Achmea Wins
TOMA

G’woon Wins
Instore

MOGELIJKHEDEN

rnIn het verleden bestond een campagne uit de aanschaf van een paar commercials, een advertentie in de krant en misschien een paar posters in bushokjes. Nu is je klant online, zelfs in de offline wereld. Beide werelden komen samen en veranderen in rap tempo. Dat is uitdagend, want de vele manieren om je kenbaar te maken, kunnen wat afschrikwekkend zijn. Aan de andere kant biedt het juist ook heel veel leuke kansen voor merken. De creatieve mogelijkheden om je doelgroep te bereiken zijn namelijk ontelbaar.

METEN EN OPTIMALISEREN

rnHet beste deel van digitaal campagne voeren, is de meetbaarheid. In tegenstelling tot een billboard weet je precies of jouw campagne de ‘sweet spot’ van jouw doelgroep heeft geraakt of dat er wat optimalisatie nodig is om de resultaten op te krikken. We meten alles tot in de kleinste details. Dit biedt een waardevol inzicht in welk bericht, welke banner, welke video werkt – of niet werkt. Zo kunnen we een campagne zo effectief mogelijk maken.

Are you in it
to win it?

Ben jij ook superambitieus, maar heb je tegelijkertijd het gevoel dat er wel wat meer te winnen valt? Dan ben je bij Fightclub waarschijnlijk aan het juiste adres. Als je een uurtje van jouw tijd wilt investeren, dan zijn we daar zo achter. Het begint met een klik hier.