Zodra je gaat autorijden, ontkom je er niet aan: vroeg of laat moet je een keer tanken. Toch is dit iets wat voor beginnende- én ervaren bestuurders nog vaak genoeg fout gaat. Of het nu gaat om het tanken van de verkeerde brandstof of het wegrijden met de slang, het gebeurt! Om al deze gevaarlijke situaties en verwarring te voorkomen bedacht Fightclub voor Tango en WOLF rijbewijsshop het Tankbewijs. Hierbij slaan Tango tankstations en WOLF rijbewijsshop de handen ineen om de algemene tank-kennis in Nederland weer op peil te krijgen.

Inzicht:
Tanken tijdens je rijles

Het is eigenlijk bizar dat je alles leert tijdens een rijles, maar iets veelvoorkomends als tanken niet. Dat was het slimme inzicht van waaruit TCC voor Tango en WOLF deze campagne startte. Precies daarom streeft deze campagne ernaar om tanken zoveel mogelijk onderdeel te laten zijn van de rijlessen.

De campagne:
Tankbewijs

Tanken gaat niet alleen bij beginnende bestuurders, maar ook bij ervaren bestuurders nog weleens fout. Bij maar liefst 1 op de 5, volgens de laatste cijfers. Daarom is het mogelijk om je kennis te testen op Tankbewijs.nl. Personen die het tankexamen vervolgens foutloos afleggen maken direct kans op een van de 20 gratis tankbeurten t.w.v. 50 euro!

Online roll-out

De campagne wordt de komende tijd verder online verspreid via influencer kanalen. Sterre Koning, BeautyNezz en Jiami gaan op voor hun tankbewijs en geven aandacht aan de problemen die je kan tegenkomen bij het tanken. De website en quiz zijn ook  door ons gebouwd.

PR-moment

Om de relevantie verder te benadrukken, koppelden we deze campagne aan hét tank PR-moment van het jaar. Vanaf 1 oktober 2019 zijn tankstations met twee of meer tankinstallaties voor benzine namelijk verplicht om bij minimaal de helft van hun vulpistolen E10 aan te bieden. Dit is afgesproken om de CO2-uitstoot te verminderen. Het moment van deze verandering was dan ook een duidelijke match met Tango – de slimste keuze als je moet tanken.

DAAR GAAT onze GOEDE NAAM

The Communication Company & Redcorner gaan verder als Fightclub. Eén bedrijf met één naam, één locatie, één P&L en één aanspreekpunt. Onze missie: creatieve- en vooral renderende campagnes maken voor onze klanten. Lees er hier meer over.

IN IT TO WIN IT.