WINS
> 2,4 miljoen IMPRESSIES
> 300% DONATIONS
> 20 NEW HULP HONDEN
Hulphond Nederland biedt mensen met een fysieke- of geestelijke zorgvraag nieuw perspectief door de inzet van een hulphond. De hulphond wordt tegen zo min mogelijk kosten ter beschikking gesteld en daarvoor is geld nodig. Alleen was het door alle coronamaatregelen haast onmogelijk geld op te halen. Fightclub zocht naar een alternatieve vorm van collecteren en kwam met de Week van de Schooiers.
Tijdens de Week van de Schooiers gingen baasjes samen met hun trouwe viervoeters op pad om te schooien voor het goede doel. En dat gebeurde niet zomaar. Alle honden in Nederland konden via hun baasje een hangtag met unieke QR-code krijgen, waarmee makkelijk kon worden betaald/gedoneerd. Honden konden thuis bij bekenden schooien en de dagelijkse uitlaatronde was hét moment om eenmalige giften op te halen.
Collecteren werd zo leuk en duizenden honden en baasjes schooiden mee. Via een tv-commercial, outdoor communicatie, social media en zelfs speciale poepzakjes werd Nederland op de hoogte gebracht. Fightclub en Hulphond Nederland wisten 2,4 miljoen mensen te bereiken. Er waren 300% meer donaties en er is 225% meer opgehaald, wat goed is voor 20 toekomstige nieuwe hulphonden.
> 2,4 miljoen IMPRESSIES
> 300% DONATIONS
> 20 NEW HULP HONDEN