Onze e-mail marketing automation werkwijze: we analyseren je huidige database en beoordelen de historische mailings, alsook de mogelijkheid tot inschrijven. Vervolgens maken we de verschillende doelgroepen inzichtelijk en bijbehorende customer journey’s, zodat we een gepaste e-mailflow kunnen opzetten. Hiermee verrijken we de database en vergaren we extra informatie over deze doelgroepen voor verdere finetuning. De volgende stap is om mailings te personaliseren en te segmenteren zodat we een zo relevant mogelijk mailing kunnen aanbieden.
Marketing automation is veel meer dan alleen het versturen van geautomatiseerde mailtjes. Het is een complete samenwerking tussen je digitale middelen zodat de data op één plek staat en het vanuit daar met elkaar gaat communiceren.
CRO is een iteratief proces dat nooit stopt. Door voortdurend te meten, testen en optimaliseren, blijven klanten zich aanpassen aan veranderende marktomstandigheden, gebruikersvoorkeuren en technologische ontwikkelingen. Dit maakt het mogelijk om concurrentievoordeel te behouden en te blijven groeien.
Door te focussen op het optimaliseren van de online klantreis en het verwijderen van obstakels in de gebruikerservaring, draagt CRO bij aan een betere online ervaring voor bezoekers. Dit kan leiden tot hogere tevredenheid, herhaalbezoeken en positieve mond-tot-mondreclame.
Marketing automation is veel meer dan alleen het versturen van geautomatiseerde mailtjes. Het is een complete samenwerking tussen al je digitale middelen zodat de data op één plek staat en het vanuit daar ook met elkaar gaat praten.
Marketing automation is namelijk gewoonweg een verzamelnaam van verschillende tooling en technologieën die het mogelijk maken om werkzaamheden te automatiseren. Dit kan via e-mail, maar ook via SMS, Whatsapp, website en socials. Alles wordt samen gebruikt in één tool wat het mogelijk maakt om het samen met elkaar te gebruiken en zo de juiste personen op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken.
Marketing automation is niet een keuze van enkel een tool selecteren, maar omvat het opzetten van een duidelijke strategie en implementatie ervan. Het begint allemaal bij onderzoek naar de customer journey en kanaalinzet, om vanuit daar de juiste touch points in te zetten.
Wat kun je verwachten bij een marketing automation traject?
Stap 1. We beginnen met het analyseren van de huidige kanaalinzet
Stap 2. Persona’s en segmenten in kaart brengen
Stap 3. Strategische sessie om de Customer Journey in kaart te brengen
Stap 4. Advies in juiste Tooling
Stap 5. Design en implementatie van mail templates
Stap 6. Implementatie van e-mail flows
Stap 7. Analyseer en stuur bij
Wij zijn flexibel in het gebruik van marketing automation tools en denken graag met je mee welke tool voor jou als organisatie het meest efficiënt werkt. Onze specialisten hebben onder andere ervaring met ActiveCampaign, Hubspot, Klaviyo, Mailchimp, Sharpspring, Autopilot en Spotler. Mocht de gewenste tool hier niet tussen staan dan komt onze algehele ervaring binnen het marketing automation van pas om jullie tool op de juiste manier in te richten en verder te optimaliseren.
Het uiteindelijke resultaat van marketing automation kun je onderverdelen in twee onderdelen. Namelijk van bezoeker naar klant en van klant naar ambassadeur. Op beide aspecten spelen we in met de juiste strategie.
Van bezoeker naar klant gaat over de identificatie van je bezoeker. Wie zijn ze en hoe zijn ze te overtuigen om hun gegevens achter te laten. Dit kan met slimme downloads, dynamische pop-ups of zelfs een compleet persoonlijke pagina die opgemaakt is door de interactie die ze hebben gehad op de website. Zodra de gebruiker ook aan de juiste persona of segment gekoppeld is, kunnen we er daarna voor zorgen dat de leads ook kwalitatief worden door met de juiste content te komen. Een customer journey is niet zo straight forward meer en daar kan een systeem dus ook bij helpen! Afhankelijk of je de leads direct naar een aankoop kunt sturen of dat sales ermee aan de slag moet, kunnen we de kwalitatieve lead opvolgen en volgen wat zijn/haar reis is geweest. Op basis hiervan zal het altijd weer optimaliseren zijn. Marketing Automation blijft een continu proces van inzicht vergaren, uitserveren, leren en optimaliseren.
Dus wil jij ook een duidelijker beeld van je leads, en automatische opvolging zodat de leads kwalitatiever zijn voordat ze naar sales gaan of zelfs direct een aankoop doen zonder dat jij hier iets voor hoeft te doen? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan met één van onze marketing automation specialisten.
Ben jij ook superambitieus, maar heb je tegelijkertijd het gevoel dat er wel wat meer te winnen valt? Dan ben je bij Fightclub waarschijnlijk aan het juiste adres. Als je een uurtje van jouw tijd wilt investeren, dan zijn we daar zo achter. Het begint met een klik hier.