Fightclub heeft maar liefst twee Belgische Effies voor Jupiler in de wacht gesleept tijdens de award ceremonie in Brussel. Een zilveren voor de We are Belgium Campagne en een bronzen voor de introductie van Jupiler 0.0.
Cees Faes, managing partner Fightclub, vertelt: “Creativiteit is er in alle vormen. Je hebt leuke campagnes, gekke campagnes, grappige campagnes, mooie campagnes, maar wij worden pas echt blij als creativiteit ook daadwerkelijk verkoopt.”
We Are Belgium
De We are Belgium case kenmerkte zich niet alleen door verkoop van Belgium bier tijdens het WK, +9,9%, maar vooral ook door de brand awareness en het feit dat Jupiler alle Belgen verenigd heeft tijdens de meest impactvolle WK campagne ooit gemaakt in België. Merken hebben vaker hun naam veranderd, maar deze campagne heeft de mindset van het hele land veranderd door zelf het goede voorbeeld te geven en vol overtuiging all-in te gaan, aldus de Effie jury. Bekijk onze winnende Jupiler We Are Belgium Effie case hier: Effie case We Are Belgium
Introductie van Jupiler 0.0
Het introduceren van Jupiler 0.0 in een land waar ze nooit zo fan zijn geweest van alcoholvrij bier, is een succes gebleken. Consideration voor 0.0 groeide met 11% en 1 op de drie Belgen die het overwoog, is daadwerkelijk overgegaan tot aankoop. Wat ervoor gezorgd heeft dat Jupiler 0.0 nu het vierde pilsmerk in België is, iets wat tot voor kort niet voor mogelijk werd gehouden, maar door de overtuigende campagne en smaak van het product wordt het nu als volwaardig alternatief voor alcoholhoudende pils gezien. Het biedt consumenten een keuze, een keuze die nu relevanter is dan ooit.
“We waren al ontzettend trots op de cijfers van beide campagnes en vanwege het feit dat we überhaupt genomineerd werden voor deze prestigieuze award. Dat je er dan uiteindelijk ook nog twee wint is natuurlijk fantastisch nieuws. Voor ons, maar ook al onze partners die dit tot stand hebben gebracht,” aldus Josse Peremans, Marketing Manager Jupiler.