Een belangrijk onderdeel van het optimalisatieproces was de user testing van de productconfiguratie. Uit deze testen bleek dat gebruikers een voorkeur hadden om eerst een volume te kiezen en daarna een kleur. Deze inzichten werden vervolgens in een derde A/B-test toegepast, maar dit resulteerde in een daling van 6,2% in het aantal aankopen.
Een drietal beperkingen was hier waarschijnlijk de oorzaak van. Zo was, in tegenstelling tot in de user testing, de add-to-cart button vanwege technische complexiteit niet inactief totdat volume en kleur gekozen werden. Daarnaast werd de productconfiguratie onderbroken doordat een tijdelijke kortingsactie tussen het kiezen van een kleur en de add-to-cart button werd geplaatst. Bovendien werden, eveneens vanwege technische complexiteit, geen interacties gemeten, waardoor verdiepende analyse op gebruikersinteractie niet mogelijk was. Het advies was om de beperkingen te verhelpen en opnieuw te testen.Na het oplossen van deze beperkingen werd een vierde A/B-test uitgevoerd, maar de variant in deze test leidde wederom tot een daling in de add-to-cart-ratio (-8,9%) en het aantal bestellingen: -7,5%.