Pionier in de Nederlandse staffingmarkt!

Circle8 is toonaangevend in de Nederlandse markt voor externe inhuur van zelfstandige professionals. Hoewel Circle8 een nieuw merk is, zijn zij geen groentje: het bedrijf kent zijn oorsprong namelijk vanuit De Staffing Groep. Met ruim honderd medewerkers en honderderen ZP’ers behoren zij tot een van de grotere flexbureaus in Nederland.

Met een focus op o.a. techniek, IT, HR en projectmanagement, verbinden zij de leukste opdrachten bij de leukste opdrachtgevers met de beste talenten, (ver)binden ze met organisaties, laten ze groeien en helpen ze doorstromen. Deze continue stroom van talent zorgt voor blijvende groei van zowel professionals, partners als opdrachtgevers.

Dit noemen zij: Total Talent Flow, een nieuwe kijk op human capital!

De videoreis van Circle8


Om de doelgroep stap voor stap kennis te laten maken met Circle8, hebben we onder meer verschillende YouTube video’s voor elke fase ontworpen. In de eerste fase wordt de merknaam geïntroduceerd, vervolgens maken ze kennis met de propositie “Total Talent Flow” en tot slot worden ze aangemoedigd om de website te bezoeken. Door elke kijker pas naar de volgende fase te leiden na het bekijken van de vorige video, verzekerden we ons ervan dat elke kijker een gestructureerde en boeiende reis maakt door de wereld van Circle8.

Doelgroep → introductie merknaam → introductie propositie → introductie wat Circle8 voor de kijker kan betekenen.

Altijd relevant met dynamische display banners


Naast de videocampagnes via YouTube is er ook gebruikgemaakt van dynamische banners binnen het Display-netwerk. Deze banners waren gekoppeld aan een feed die verbonden was met de website, waardoor we altijd een relevante opdracht konden laten zien.

 

Een combinatie van brede en specifieke targeting


Om zowel breed als specifiek een relevante doelgroep te bereiken hebben we gebruikgemaakt van meerdere targeting mogelijkheden die Google te bieden heeft. Naast verschillende affiniteits- en in-market segmenten hebben we aangepaste segmenten opgezet op basis van personen die relevant zoekgedrag vertonen of relevante websites hadden bezocht, waaronder ook die van de concurrenten.

Flexibele doelgroep targeting voor optimaal resultaat

Gedurende het traject hebben we de campagnes continue aangepast aan seizoensinvloeden. Zo hebben we tijdens piekperiodes van concurrentie onze targeting verfijnd met specifieke doelgroepsegmenten, terwijl we ons tijdens het laagseizoen richtten op een breder publiek, zoals affiniteits- en in-market segmenten. Deze dynamische aanpak stelden ons in staat om flexibel in te kunnen spelen op veranderende marktomstandigheden.

 

Sweetspot vinden tussen kwalitatieve plaatsingen en de kosten

Met name in de piekperiodes merkten we dat de CPM en CPV verdubbelden, vandaar dat het essentieel was om continue te experimenteren om een lagere CPM te bereiken zonder afbreuk te doen aan de relevantie en effectiviteit van onze plaatsingen. 

Resultaat:

Uiteindelijk hebben we 34 campagnes gedraaid. Door te focussen op de beste doelgroepen en kwalitatieve plaatsingen, hebben we onze campagnes verbeterd en indrukwekkende resultaten behaald wanneer we Q1 2023 vergelijken met Q1 2024:

  • Overall is de CPM met -55% voor een hogere kwaliteit plaatsingen
  • De gemiddelde sessieduur op de website is +16,67%.
  • Het aantal bezoekers is gestegen met +39%.

Are you in it
to win it?

Ben jij ook superambitieus, maar heb je tegelijkertijd het gevoel dat er wel wat meer te winnen valt? Dan ben je bij Fightclub waarschijnlijk aan het juiste adres. Als je een uurtje van jouw tijd wilt investeren, dan zijn we daar zo achter. Het begint met een klik hier.