Facebook zal niet als eerste kanaal genoemd worden bij campagnes gericht op de zakelijke markt. Echter hebben we in het verleden gezien dat specifieke ads in combinatie met secure targeting voor grote volumes kwalitatieve leads kan zorgen. Met name voor campagnes met een lokale approach (verschillende vestigingen) zoals in het geval van Flexizone. Om deze reden is er dan ook voor een campaign approach met een zwaartepunt op Facebook advertising gekozen.

Uiteindelijk zijn er Facebook lead ads ingezet; een advertentie type waar een gebruiker na het klikken middels een prefilled formulier gegevens kan achterlaten.

Over het algemeen een stuk laagdrempeliger voor de gebruiker om zijn of haar gegevens achter te laten dan via het eerst doorklikken naar de website. Vaak leidt dit tot grote volumes maar mindere kwaliteit van de leads, dit is echter in deze case afgevangen door de targeting.

Door in te zoomen op specifieke kenmerken van de doelgroep is op basis van interesse inclusions and exclusions een target audience opgebouwd gericht op (creatieve) ondernemers. Vanzelfsprekend zal er altijd een stuk waste zitten in de targeting, maar door de assets in de lead naadloos te laten aansluiten op deze doelgroep zijn de eerste resultaten verbluffend:

Wins

Meer dan 80% bereik

van de gedefinieerde doelgroep rondom de vestigingen.

+472% in leads

Een stijging op basis van gelijkblijvende kosten.

Kwalitatieve leads.

Een toename in kwaliteit van de leads.