HHP wins low budget leads


HHP (Home Health Products), een Vlaams bedrijf, is toegewijd aan het verlichten van chronische pijnklachten met innovatieve producten, waaronder het Andufit 7 matras. Dit ondermatras, slechts 7 cm dik, bevat krachtige Andullatiemotoren die door de bovenliggende matras heen diepe vibraties uitzenden. Deze vibraties stimuleren de bloedcirculatie, bevorderen snelle ontgifting en zorgen voor een diepe ontspanning die helpt bij het verminderen van pijnklachten.

Doelstelling

Onze uitdaging was om binnen een zeer beperkt budget (€50 per dag voor Meta en €50 per dag voor Google Ads) een Cost Per Lead (CPL) van €10 te behalen en minimaal 10 leads per dag te genereren. Hoewel 80% van de leads de proefperiode aanging, was slechts 10% van hen bereid om het product aan te schaffen, vaak vanwege de hoge prijs van de producten. Het lage conversieratio van lead naar sale vormde een extra druk op de target CPL.

Slapeloosheid kent geen tijd


Door de druk op de resultaten en de beperkingen op de kanalen (door regelgeving op Google Ads en Facebook ads omtrent adverteren rondom gezondheidsklachten) moesten we een andere manier vinden om de resultaten te verbeteren. Het inzicht dat deze doelgroep vaak ’s avonds of ’s nachts actie onderneemt wanneer ze klachten ervaren, heeft geleid tot een specifieke timing strategie.

Resultaat


Om de gewenste CPL te bereiken, besloten we de advertentieplanning te herzien en de algoritmes van Google en Meta te overtreffen door ze nauwgezet te sturen. We voerden een grondige analyse uit van de prestaties per uur en dag van de week. Dit hebben we onder andere met ad scripts gedaan. Deze analyse onthulde dat de meeste leads worden gegenereerd tussen 18:00 en 02:00 uur, met extra pieken in het weekend. Desondanks werden overdag de meeste advertentiekosten gemaakt.

Situatie van gemiddeld aantal leads + CPL verdeeld op uur van de dag vóór dat we de optimalisatie hadden doorgevoerd.


 

.

Onze strategie bleek uiterst effectief. Na zes weken zagen we een significante daling in de CPL, van €20 naar gemiddeld €12,50 en uiteindelijk zelfs tot het doelbedrag van €10. Dit betekende een totale daling van de CPL met 50%, waardoor de campagnes rendabel werden.

Situatie van gemiddeld aantal leads + CPL verdeeld op uur van de dag nadat we de optimalisatie hadden doorgevoerd.


 

.

Are you in it
to win it?

Ben jij ook superambitieus, maar heb je tegelijkertijd het gevoel dat er wel wat meer te winnen valt? Dan ben je bij Fightclub waarschijnlijk aan het juiste adres. Als je een uurtje van jouw tijd wilt investeren, dan zijn we daar zo achter. Het begint met een klik hier.