De start van een nationale movement

De campagne startte een nationale beweging. Belgen vergaten hun verschillen. Dit WK hebben ze gejuicht voor én met België, verenigd als één. Ze leefden de campagne We Are Belgium. Media partners veranderden hun naam in Belgium, retailers veranderden hun naam in Belgium, nationale radiostations veranderden hun naam in Belgium.

We are Belgium ging nog meer leven door OOH-uitingen waar je niet omheen kon, inspirerende activaties in de horeca, grote publieke evenementen, on point sociale content, nationale overnames van dagblad Metro op speeldagen en een serie documentaires met bekende en onbekende Belgen die de beweging ondersteunden.

Communicatie met impact

Misschien wel het mooiste moment van de campagne: De inhuldiging van de Duivels op de Grote Markt in Brussel. Met de bondscoach die hierbij de historische woorden sprak ‘I think we have shown the world that We are Belgium!’. Gescandeerd door duizenden, en daarmee een slogan die een nationale battle cry werd. Dát is communicatie met impact.

Winnen doe je samen

Are you in it
to win it?

Ben jij ook superambitieus, maar heb je tegelijkertijd het gevoel dat er wel wat meer te winnen valt? Dan ben je bij Fightclub waarschijnlijk aan het juiste adres. Als je een uurtje van jouw tijd wilt investeren, dan zijn we daar zo achter. Het begint met een klik hier.