In dit verdeelde land is er eigenlijk niemand echt trots op dat hij Belg is. Het enige dat mensen wél verbindt, is het nationale elftal, én ’s lands favoriete biermerk, Jupiler. In deze campagne geeft Jupiler het goede voorbeeld. Vergeet alle verschillen. Tijdens dit WK (2018) maakt het niet uit wie je bent, waar je vandaan komt, welke taal je spreekt. Tijdens dit WK zetten we allemaal onze eigen identiteit aan de kant voor het grotere geheel. Dit WK zijn we geen Jupiler; we are Belgium.
De campagne startte een nationale beweging. Belgen vergaten hun verschillen. Dit WK hebben ze gejuicht voor én met België, verenigd als één. Ze leefden de campagne We Are Belgium. Media partners veranderden hun naam in Belgium, retailers veranderden hun naam in Belgium, nationale radiostations veranderden hun naam in Belgium.
We are Belgium ging nog meer leven door OOH-uitingen waar je niet omheen kon, inspirerende activaties in de horeca, grote publieke evenementen, on point sociale content, nationale overnames van dagblad Metro op speeldagen en een serie documentaires met bekende en onbekende Belgen die de beweging ondersteunden.
Misschien wel het mooiste moment van de campagne: De inhuldiging van de Duivels op de Grote Markt in Brussel. Met de bondscoach die hierbij de historische woorden sprak ‘I think we have shown the world that We are Belgium!’. Gescandeerd door duizenden, en daarmee een slogan die een nationale battle cry werd. Dát is communicatie met impact.