Mercedes-Benz Trucks, onderdeel van Daimler Trucks, is een van ’s werelds grootste vrachtwagenfabrikanten die zich kenmerkt door haar innovatieve oplossingen voor wegtransport. Zoals met de introductie van de MirrorCam, waarbij camera’s zorgen voor meer en veiliger zicht voor de chauffeur en traditionele spiegels ontbreken. Ook op social media is het truckmerk innovatief, met dank aan Fightclub dat hiervoor de kanalen beheert.
Fightclub werkt sinds het najaar van 2020 voor Mercedes–Benz Trucks voor de diensten social, always on, losse campagnes en producties, persberichten, roadstar artikelen, whitepapers, shoots, events, nieuwsbrief, pardot implementatie.
Uit ervaring bleek dat de doelgroep van Mercedes-Benz Trucks nogal fanatiek is in de reacties op social media posts. Er was dan ook de wens om te kunnen reageren op deze volgers op een luchtige en relevante manier. Om meer te doen met community management is het idee ontstaan om specifieke GIFs te ontwikkelen voor Mercedes-Benz Trucks.
Naast passende social media-reacties werden GIFs bedacht rondom typische chauffeursmomenten als elkaar groeten of een bakje koffie doen. Met 1 truck en 1 aansprekend rolmodel zijn in huis 35 GIFs gemaakt en geüpload naar Giphy. In drie maanden tijd werden deze GIFs meer dan 70 miljoen keer (and counting!) gebruikt via WhatsApp, social media en overige chatkanalen. Wat weer leidde tot extra awareness voor Mercedes-Benz Trucks!