Tango loopt voorop als het gaat om innovaties en klantvriendelijke oplossingen op het gebied van tanken. Onder de jongere doelgroep (16-24) en middelbare doelgroep (25-54) was dit echter nog niet voldoende bekend. Daarnaast zijn per 1 oktober landelijk de brandstofnamen veranderd, wat ook binnen deze doelgroepen de nodige onduidelijkheid en verwarring tot gevolg had. Om deze twee redenen sloegen The Fightclub, Tango Tankstations en Wolf Rijbewijsshop de handen ineen en zo kwamen we met het Tankbewijs; een bewijs van tankvaardigheid, dat te behalen was door vijf vragen juist te beantwoorden via tankbewijs.nl.
Omdat de campagnedoelstelling op twee doelgroepen betrekking had (jongeren én de middelbare doelgroep) is er een tweedeling gemaakt in de campagnestructuur. De jongste doelgroep is bereikt via influencers Beautynezz (533.000 volgers), Sterre Koning (294.000 volgers) en Jiami (261.000 volgers). Zij kregen vanuit Wolf Rijbewijsshop een rijbewijs in ruil voor het posten van diverse tankinstructies via hun Instagram(stories) gedurende hun rijlessen (inclusief swipe up naar tankbewijs.nl).
De middelbare doelgroep, doorgaans al wel in het bezit van een rijbewijs, werd bereikt via Youtube, Google Display Network, Social (video’s) en een persbericht. In teasende uitingen werden zij geconfronteerd met de gewetensvraag of hun kennis nog wel op peil was, met daarbij eveneens een om ook hun Tankbewijs te halen én een gratis tankbeurt te winnen. Dit zorgde naast verkeer en ingevulde testen ook voor het nodige engagement onder de social posts.
Ruim 600.000 unieke gebruikers bereikt via social advertising.
Ruim 38.000 unieke sessies op tankbewijs.nl.
Meer dan 24.000 mensen die het examen hebben doorlopen. Waarvan 55% alle vijf de vragen goed hebben beantwoord
Een extra waarde van ruim 5.500 nieuwe nieuwsbrief opt-ins