Via welke kanalen bereik je de juiste doelgroep?

Omdat de campagnedoelstelling op twee doelgroepen betrekking had (jongeren én de middelbare doelgroep) is er een tweedeling gemaakt in de campagnestructuur. De jongste doelgroep is bereikt via influencers Beautynezz (533.000 volgers), Sterre Koning (294.000 volgers) en Jiami (261.000 volgers). Zij kregen vanuit Wolf Rijbewijsshop een rijbewijs in ruil voor het posten van diverse tankinstructies via hun Instagram(stories) gedurende hun rijlessen (inclusief swipe up naar tankbewijs.nl).

De middelbare doelgroep, doorgaans al wel in het bezit van een rijbewijs, werd bereikt via Youtube, Google Display Network, Social (video’s) en een persbericht. In teasende uitingen werden zij geconfronteerd met de gewetensvraag of hun kennis nog wel op peil was, met daarbij eveneens een om ook hun Tankbewijs te halen én een gratis tankbeurt te winnen. Dit zorgde naast verkeer en ingevulde testen ook voor het nodige engagement onder de social posts.

Wins

600.000+ unieke gebruikers

Ruim 600.000 unieke gebruikers bereikt via social advertising.

38.000+ unieke sessies

Ruim 38.000 unieke sessies op tankbewijs.nl.

24.000+ examens afgenomen

Meer dan 24.000 mensen die het examen hebben doorlopen. Waarvan 55% alle vijf de vragen goed hebben beantwoord

5.500+ nieuwe
opt-ins

Een extra waarde van ruim 5.500 nieuwe nieuwsbrief opt-ins

Fightclub joins Customer Collective

Breda 22 juni 2021 – Fightclub, voorheen ‘The Communication Company’, is na 32 jaar volledig zelfstandig te zijn geweest, onderdeel geworden van de Belgische bureaugroep Customer Collective. En dit heeft alles te maken met hoe wij de toekomst van marketing zien. Die draait in onze ogen om Customer Ownership; er voor zorgen dat je je klant vanaf de eerste mogelijkheid vastpakt, laat groeien en nooit meer loslaat. Want investeren in een klant die niet écht van jou is levert nooit een ROI op.