Brand & performance agency Fightclub neemt branchegenoot EnoRm over en integreert Belgische bureau Grava

Breda, 23 februari 2022 – Het Bredase full-service agency Fightclub breidt flink uit met de overname van digital agency EnoRm, ook gevestigd in Breda en de integratie van het Belgische performance agency Grava. Door de expansie van Fightclub telt het bureau meer dan 100 brand & performance specialisten in Nederland en België. Het behoort hiermee tot één van de grootste full-service agencies van de Benelux.

Stefan Nuijten, oprichter en managing director Fightclub ligt toe: “Naast de integratie van het Belgische performance agency Grava, is de komst van EnoRm een geweldige, maar ook logische stap voor ons. In 2013 richtten Eric Beekman en ik EnoRm op (destijds Forza Digital) en de manier van werken, het team en de klanten kennen we goed. Op elk vlak sluiten EnoRm en Grava perfect aan bij Fightclub en passen vooral de gedeelde ambities en proposities goed bij elkaar.”

In juni vorig jaar voegde Fightclub zich bij Customer Collective, de snelgroeiende Belgische groep die inzet op een unieke mix van strategie, digital, data, technologie en branding & performance. Fightclub bouwde in dat laatste domein een stevige reputatie op. Dat blijkt ook uit de titel ‘beste full-service agency van Nederland’ in de categorie grote agencies, resultaat na onderzoek door Multiscope voor vakblad Fonk.

Meer impact in België

Gelijktijdig met de overname van EnoRm integreert Fightclub het Belgische performance agency Grava. Daarmee vergroot het bedrijf zijn impact bij onze zuiderburen.

Grava focust op digital performance, maar miste de creatieve know-how. “We voelen al langer aan dat we klanten beter en succesvoller kunnen faciliteren door creativiteit te combineren met onze performance campagnes. Zo kun je bijvoorbeeld creatieve campagnes sturen met insights en het rendement op performance verhogen door betere creatieve uitingen.”, vertelt Dennis Kenis, founder & managing partner van Grava. “Klanten willen daarnaast het aantal partners vaak beperken om vlot te kunnen schakelen en meer schaalvoordeel te behalen”.

Zelfde lijn

Het Bredase agency EnoRm telt een team van 28 talenten en bouwde een solide klantenbasis op met namen zoals PON Cat, Pure Fishing, EHM Hospitality Group en Aartsen Fruit & Vegetables.

Eric Beekman, managing director EnoRm licht de stap toe: “We hebben de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt als full service digital agency. We zijn succesvol in partnerships waarin wij alles op alles zetten om doelstellingen te halen voor onze klanten. Hoewel we een sterk en breed team hebben opgebouwd, ligt onze ambitie nog verder. Daarom is aansluiten bij Fightclub en Customer Collective een logische stap. We hebben hetzelfde DNA vanuit onze eerdere samenwerking. Hiermee borgen we verdere groei, kennis en ambitie voor de toekomst, zonder onze cultuur en aanpak te verliezen”.

 

Over EnoRm:

Samen met ons team van ruim 25 specialisten en een verbluffende mix van creativiteit, technologie en performance biedt EnoRm je de ultieme digitale mix. Omdat digital door onze aderen loopt, helpen we onze klanten succesvol te laten zijn in de online wereld.

Meer info op www.enorm.com.

Over Grava:

Grava is een digital performance marketing agency dat merken, bedrijven en producten op de digitale rails zet voor meer leads, meer omzet en meer business. Hun gedreven team van digital experts heeft tonnen ervaring en weet perfect wat werkt en niet werkt. Geen woorden, maar data!

Meer info op www.grava.be

Over Customer Collective:

De Customer Collective groep helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei: hun klant. We noemen het ‘Customer Ownership’. Daarin staat de eindklant centraal in iedere activiteit, waarbij wordt inzet op een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit.

Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group.

Meer info op www.customercollective.eu.