Het Bredase brand & performance agency Fightclub, wat vorig jaar fuseerde met reclamebureau The Communication Company (TCC), is onderdeel geworden van Customer Collective. Fightclub is één van de grotere onafhankelijke full-service agencies van Nederland en door de toetreding tot de Customer Collective groep is de totaal propositie nu op creatief en performance vlak flink versterkt. Met deze eerste grote overname realiseert het van origine Belgische Customer Collective deze week een grote stap richting haar internationale ambities. Eerder was het al actief in Nederland als The House of Marketing, met strategische marketing & interim.

Fightclub werd vorig jaar nog bekroond met de prestigieuze prijs voor ‘Beste Full-Service Bureau van Nederland’ in de categorie voor grote bureaus. Het bureau is de afgelopen jaren flink gegroeid onder leiding van Stefan Nuijten (76interactive en Forza Refurbished), Michiel Mol (Lost Boys, ForceField VR, Force India F1), Cees Faes (The Communication Company) en Maarten Elshove (ForceField en MaxCredible). Niet alleen heeft het een sterke positie geclaimd, maar ook mooie klanten aan haar weten te binden door oa het winnen van grotere pitches. Zo werkt het bureau voor klanten als Mora, DPD Nederland, Red Band, Delta, Mercedes-Benz Trucks, Driscolls, Brisker, Paturain, Wasa en wonnen onlangs nog een pitch van Fit For Free.

Cees Faes, managing partner van Fightclub:

 

‘Marketing wordt steeds meer een spel van je klanten op het aller vroegste moment beetpakken, ze te laten groeien en nooit meer los te laten. Wij noemen dat Customer Ownership en vanuit deze groep kunnen wij onze klanten daar nu ook mee helpen. Van (interim) marketeers die de allereerste marketing proposities bouwen tot de systeem automatiseerders die je klant duurzaam aan je organisatie verbinden. En Fightclub blijft als vanouds sterk in het ontwikkelen van onderscheidende positioneringen en scorende campagnes. Zo’n brede groep bestaat op dit moment nog niet in Nederland.’

Stefan Nuijten, managing director van Fightclub:

 

‘Toen we het merk Fightclub oprichtten in 2017, hadden we een duidelijke visie over hoe het bureau zich moest gaan ontwikkelen en hebben wij vastgehouden aan die strategie. Dit heeft geresulteerd in een geweldig groeiend en winstgevend bedrijf, wat mooie klanten en prijzen heeft gewonnen de afgelopen jaren. Fightclub heeft zich autonoom naar een full service bureau ontwikkeld, echter is wat wij doen: merk activatie en performance marketing, nog maar een deel van de customer journey. Data en technologie worden steeds belangrijker in die journey en dat is niet iets wat je als marketing agency erbij voegt. De samenwerking met Customer Collective, als specialist in marketing strategy, data, technology en growth marketing, is daarom een logische stap voor ons.’

Met de overname van Fightclub heeft Customer Collective nu alle schakels van de customer cycle in haar portfolio.

De Customer Collective groep bestond al uit gerenommeerde partijen als The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management, haar spin-off Upthrust, een baanbrekend growth marketing & digital product studio acceleratie-office, Grava, een vooruitstrevend digital performance agency, en Dignify, een sterke speler met expertise in de implementatie van CRM & marketingtechnologie. Met de overname van Fightclub heeft Customer Collective nu alle schakels van de customer cycle in haar portfolio

Customer Collective helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei; hun klant.

“Met de komst van Fightclub kunnen we onze klanten nog beter en breder ondersteunen”, licht Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective, toe. “Het bedrijf is al dertig jaar een sterke speler in de markt en werkt voor toonaangevende klanten. Hun expertise en kennis op vlak van brand & digital performance marketing, content en creatie zijn enorme aanwinsten voor onze groep.”

“Fightclub matcht gewoon met de attitude waarmee we growth hacking en performance marketing in Europa verder in de markt willen zetten. Kick-ass. No bullshit. 100% resultaatgedreven marketing en salesresultaten voorleggen die de bottomline van bedrijven doen groeien”, vertelt Dennis De Cat, Managing Partner van Upthrust.

“Met Fightclub hebben we ons verder verankerd in Nederland. We kunnen onze klanten nu echt alles bieden voor hún klanten. Door het hele spectrum van marketing, creative & digital; strategie, projecten, interim en diensten zorgen we ervoor dat klanten alle expertise krijgen die ze vragen. Ondanks dit brede aanbod blijven we met één aanspreekpunt per klant werken en dus volledig eigenaar van de kwaliteit.”,

voegt Wouter Stoutjesdijk, Managing Director The House of Marketing NL toe.

Customer Collective helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei; hun klant. We noemen het Customer Ownership. Daarin staat de eindklant centraal in iedere activiteit, waaronder de identificatie van noden, de creatie van producten en diensten die daaraan voldoen, de opbouw van customer experiences, de uitdieping van relaties door up- en cross-selling en de aanpak van churn. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig. Customer Collective concentreert zich zich op die 5 pijlers en bundelt daarvoor de krachten van The House of Marketing, Upthrust, Dignify en Fightclub. Anders dan andere groepen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren.

Fightclub joins Customer Collective

Breda 22 juni 2021 – Fightclub, voorheen ‘The Communication Company’, is na 32 jaar volledig zelfstandig te zijn geweest, onderdeel geworden van de Belgische bureaugroep Customer Collective. En dit heeft alles te maken met hoe wij de toekomst van marketing zien. Die draait in onze ogen om Customer Ownership; er voor zorgen dat je je klant vanaf de eerste mogelijkheid vastpakt, laat groeien en nooit meer loslaat. Want investeren in een klant die niet écht van jou is levert nooit een ROI op.